مقالات

کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی

کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی

از کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی چه می دانید؟ آیا می دانید کنسانتره میوه چیست و چه مزایایی دارد؟ از کنسانتره میوه های مختلف به دلیل خواص و مزایای بسیاری که دارند، در انواع صنایع غذایی استفاده می شود. بنابراین، کنسانتره از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین فرآورده میوه شناخته می شود. در همین راستا، ناریکو انار می خواهد با معرفی کنسانتره و کاربرد های آن، تمامی اطلاعات لازم در این خصوص را به شما ارائه داده و به سوالات شما پاسخ دهد. پس حتما تا آخر این مطالب با ما همراه باشید.

 

کنسانتره چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی این مقاله بپردازیم، بهتر است کمی در مورد این که کنسانتره چیست؟ توضیحاتی را شرح دهیم. اصلا مفهوم کنسانتره چیست و از چه طریقی به دست می آید؟ میوه ای را تصور کنید که در حالت عادی خود از پوست، بافت گوشتی و مقدار زیادی مایعات تشکیل شده است. حال، بخش زیادی از آّب موجود در این میوه توسط دستگاهی مخصوص گرفته می شود و  مواد باقی مانده از کمترین میزان آب برخوردار بوده و حالتی فشرده شده خواهد داشت. فرآورده به دست آمده از این میوه، همان کنسانتره می باشد. کنسانتره میوه در مقایسه با خود میوه، از وزن و حجم کمتری برخوردار بوده و همین موضوع موجب می شود تا به راحتی حمل و نقل شود. از آن گذشته، میوه ها در بهترین شرایط، عمری چند روزه داشته و دچار پوسیدگی خواهند شد و در همه فصول نیز یافت نمی شوند. اما کنسانتره میوه را می توان در شرایطی مناسب و استاندارد، تا مدت های طولانی نگهداری کرد و در هر زمان و هر فصلی، به آن دسترسی داشت. پس دیگر نگرانی بابت کمیابی میوه های فصلی وجود نخواهد داشت. این کنسانتره ها در صورت ترکیب شدن با مایع حلال (آب) به حالت اولیه خود بازگشته و به عنوان آبمیوه، قابل استفاده خواهند بود.

 

کنسانتره چیست؟

کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی

ممکن است برخی از افراد ندانند که کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی چیست و در چه مواردی از کنسانتره های میوه استفاده می شود.

به طور کلی، از کنسانتره می توان برای تولید خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف استفاده کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • صنعت تولید آبمیوه

کارخانه های مختلف برای تولید انواع آبمیوه و نوشیدنی های طعم دار، نیازمند میوه هستند. با این وجود، تامین حجم بسیاری از میوه و گرفتن آب موجود در آنها، کار بسیار زمانبر و هزینه بری خواهد بود؛ با توجه به این که هر نوع میوه ای را نمی توان در هر فصلی پیدا کرد. بنابراین، کارخانه ها برای ساخت محصولات خود نیاز به کنسانتره میوه خواهند داشت. آبمیوه های تولید شده از کنسانتره، دقیقا همانند آبمیوه طبیعی می باشند و دارای تمامی خاصیت های موجود در میوه خواهند بود.

  • صنعت تولید مربا، ترشک و لواشک

یکی دیگر از کاربرد کنسانتره، استفاده از آن برای تولید انواع مربا، ترشک و لواشک است. در واقع این سه نوع محصول، از محبوب ترین و پر طرفدار ترین خوراکی ها در بین مردم ایران بوده و کارخانه های بسیاری برای تولید این دسته از محصولات، نیازمند انواع کنسانتره های میوه خواهند بود.

  • صنعت تولید شیرینی و کیک

قنادی ها برای پخت انواع شرینی و کیک های میوه ای، نیازمند شیره میوه و طعم دهنده میوه خواهند بود و به همین منظور، از کنسانتره میوه ها استفاده می کنند.

  • صنعت تولید بستنی

بستی های میوه ای بسیار خوش طعم بوده و یکی از پر فروش ترین خوراکی و دسر در فصل تابستان می باشند. برای تولید انواع بستی های میوه ای نیز، به کنسانتره میوه احتیاج است و کارخانه های بستی سازی برای این کار از انواع کنسانتره ها استفاده می کنند.

 

 

صادرات کنسانتره از ایران

علاوه بر اینکه از کنسانتره میوه برای تولید انواع خوراکی، نوشیدنی و سایر محصولات استفاده می شود، صادرات کنسانتره نیز به دیگر کشور ها انجام شده و کشور های بسیاری کنسانتره های مورد نیاز خود را از کشور ایران تامین می کنند. یکی از شروط صادرات کنسانتره به سایر کشور ها، تولید این فرآورده در سطح کیفی عالی و مرغوب است. در ایران، انواع کنسانتره ها از با کیفیت ترین و مرغوب ترین میوه ها تولید شده و از طعم فوق العاده ای برخوردار هستند. بیشترین میزان صادرات کنسانتره میوه، متعلق به کنسانتره انگور، کنسانتره سیب، کنسانتره انار، کنسانتره هلو و غیره است که به کشور هایی همچون ترکیه، روسیه، آذربایجان، افغانستان، هلند، مالزی، کانادا و دیگر کشور ها صادر می شوند.

 

صادرات کنسانتره از ایران

خرید انواع کنسانتره از ناریکو انار

اکنون که با کاربرد کنسانتره در صنایع غذایی آشنا شدید، بهتر است برای خرید انواع کنسانتره نیز کمی با دقت و احتیاط بیشتری اقدام کرده و از مراکز معتبری خرید خود را انجام دهید تا کنسانتره ای با کیفیت و خوش طعم خریداری کنید. ناریکو انار، تولید کننده انواع کنسانتره و پوره میوه در بهترین کیفت و طعم بوده و تمامی محصولات تولیدی خود را به صورت عمده و از طریق سایت ناریکو به فروش می رساند. شما می توانید به منظور خرید محصول مورد نیاز خود، با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *