مقالات

صادرات کنسانتره انگور در سال 1403

صادرات کنسانتره انگور در سال 1402

میوه و فرآورده های آن، مصارف بسیار گسترده ای در صنعت غذا داشته و به عنوان محبوب ترین خوراکی در بین مردم شناخته می شوند. یکی از این فرآورده های ارزشمند، کنسانتره میوه است. تولید کنسانتره در ایران در مقایسه با سال های اخیر، گسترش بسیاری یافته تا جایی که به کشور های دیگر هم صادرات کنسانتره انجام می شود. در میان دیگر کنسانتره ها، صادرات کنسانتره انگور به سایر کشور ها همچون روسیه، آذربایجان و غیره، از توجه بیشتری برخوردار است. در این مقاله از ناریکو انار، قصد داریم در خصوص کنسانتره انگور و صادرات آن به کشور های مختلف، توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

کنسانتره میوه چیست؟

کنسانتره میوه، از خود میوه تولید می شود و هیچ گونه مواد افزودنی شیمیایی خاصی در طی فرایند تولید، به کنسانتره میوه اضافه نمی شود. بر این اساس، هر گونه کنسانتره تولید شده از میوه های مختلف، دقیقا همان ویژگی ها و خصوصیات میوه را خواهد داشت. پس چرا اقدام به تولید کنسانتره میوه می شود؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است کمی در مورد نحوه تولید کنسانتره میوه توضیح دهیم. کنسانتره میوه با غلیظ شدن آب موجود در میوه به دست می آید. هنگامی که آب موجود در میوه توسط دستگاهی مخصوص گرفته شود و به میزان 3 تا 7 برابر غلیظ تر شود، کنسانتره میوه به دست می آید. در واقع، کنسانتره همان آبمیوه تغلیظ شده ای است که از حجم کمتر و وزن بیشتری نسبت به آبمیوه معمولی برخوردار است. به این ترتیب، می توان فرآورده به دست آمده را به آسانی حمل و نقل کرد و در شرایطی مناسب، مدت های طولانی از آن نگهداری کرد، بدون اینکه خراب یا فاسد شود. پس دلیل تولید کردن کنسانتره میوه، دسترسی آسانتر و تمام وقت به میوه های مختلف در تمامی فصول برای تولید انواع آبمیوه، شیرینی، رب و لواشک می باشد.

 

کنسانتره میوه چیست؟

صادرات کنسانتره انگور

در فرایند تولید کنسانتره، باید از میوه های باکیفیت و تازه استفاده شود تا کیفیت نهایی کنسانتره نیز بالا باشد. در صنعت کنسانتره سازی ایران به ویژه در تولید کنسانتره انگور، از میوه هایی بسیار مرغوب و با کیفیتی استفاده می شود. به همین جهت، کیفیت کنسانتره های تولید شده در ایران به حدی می باشد که بسیاری از آنها به کشور های دیگر نیز صادر می شوند. کشور هایی همچون روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، کانادا، استرالیا و غیره که برای تولید انواع آبمیوه های خود نیاز به کنسانتره میوه دارند، اقدام به وارد کردن آن از دیگر کشور ها می کنند و کشورمان ایران، بخش عمده ای از صادرات کنسانتره انگور و دیگر میوه ها را به این کشور ها انجام می دهد.

 

بهترین کنسانتره انگور

در این بین، با توجه به این که میوه انگور دارای انواع متفاوتی است، کنسانتره های تولید شده از آنها نیز متفاوت خواهند بود. اما برای تولید بهترین کنسانتره انگور و صادر کردن آن به دیگر کشور ها، باید از انگور هایی مرغوب، تازه و با کیفیت استفاده شود. عوامل بسیاری همچون آب و هوای منطقه کشت، نحوه آبیاری درخت انگور، چگونگی برداشت و نگهداری از آن، می تواند در افزایش یا کاهش کیفیت انگور موثر باشد. به این تریتب، باید به این نکات دقت بسیاری شود. به طور کلی، رایج ترین کنسانتره های انگور، کنسانتره انگور قرمز و کنسانتره انگور سفید بوده و این دو فرآورده از خواص بسیاری برخوردار هستند. همچنین کاربرد گسترده ای در صنعت غذا دارند. به طور مثال؛ از انواع کنسانتره انگور برای تولید انواع آبمیوه، شیرینی، لواشک، ترشک و غیره استفاده می شود.

 

تعرفه قیمت کنسانتره انگور

تولید کنسانتره میوه در کارخانه و توسط دستگاه های مخصوصی انجام می شود. بنابراین، هر چه قدر از فناوری های جدید تر و دستگاه های پیشرفته تری برای این کار استفاده شود، در قیمت نهایی کنسانتره نیز تاثیر خواهد داشت. قیمت کنسانتره انگور نیز با توجه به نوع انگور، روش تولید کنسانتره و برند تولید کننده، می تواند افزایش یا کاهش یابد. از دیگر عوامل موثر در نحوه قیمت گذاری کنسانتره انگور و دیگر کنسانتره ها، نحوه بسته بندی و عرضه آنها به بازار است. همچنین فروشگاهی که این فرآورده را عرضه می کند نیز در رنج قیمت آن نقش موثری خواهد داشت.

 

تعرفه قیمت کنسانتره انگور

خرید کنسانتره انگور از کارخانه

تا اینجای مطالب با دلایل تولید کنسانتره و صادرات کنسانتره انگور آشنا شدید. همانطور که گفته شد، کنسانتره انگور دارای خصوصیات بسیاری بوده و از لحاظ کیفی، هیچ تفاوتی با نوع اصلی این میوه نخواهد داشت. کنسانتره انگور علاوه بر طعم بی نظیر و مصارف متعددی که دارد، از خواص مفیدی همچون رفع یبوست، ضد التهاب، کاهش دهنده فشار خون و بسیاری از موارد دیگر برخوردار است که هر کدام تاثیر بسزایی در حفظ سلامت بدن دارند. بنابراین، خرید کنسانتره انگور برای تولید خوراک ها و آبمیوه های خوش طعم و داشتن سبک زندگی سالم، بسیار توصیه می شود. البته که باید فروشگاه خوبی را برای این کار انتخاب کنید. کارخانه ناریکو انار، با به کار گیری به روز ترین فناوری و مرغوب ترین دستگاه ها، اقدام به تولید کنسانتره و پوره انواع میوه ها کرده و محصولات تولیدی خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، به بازار عرضه می کند. شما می توانید جهت خرید کنسانتره و پوره میوه دلخواه خود، به سایت ناریکو انار مراجعه کنید و با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *