پایه

تفاوت کنسانتره و پوره در چیست؟

تفاوت کنسانتره و پوره در چیست؟

میوه از پرمصرف ترین نوع خوراکی در بین مردم جهان بوده و علاوه بر مزایا و خواص بی نظیر خود بر روی سلامت بدن، از طعم بسیار خوشی هم برخوردار است. به همین جهت، تولید کنندگان اقدام به تولید فرآورده های مختلفی از میوه ها کرده اند. دو مورد از مهم ترین فرآورده میوه، کنسانتره و پوره میوه بوده که کاربرد های بسیاری هم در صنایع مختلف دارند. البته شاید ندانید که تفاوت کنسانتره و پوره در چیست و هر کدام از آن ها در چه موردی کارایی دارند. به همین منظور، ناریکو انار تصمیم گرفته تا به بررسی این تفاوت ها و مقایسه کلی کنسانتره و پوره بپردازد و به تمامی سوالات ذهنی شما پاسخ دهد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تفاوت کنسانتره و پوره در چیست؟

تولید کنندگان برای دسترسی آسانتر به انواع میوه در فصول مختلف و حمل و نقل راحت آنها، اقدام به تولید کنسانتره و پوره گیری میوه ها کرده اند. اما تفاوت کنسانتره و پوره در چیست؟

در واقع، کنسانتره و پوره هر دو از میوه به دست می آیند و هیچ گونه مواد افزودنی و مصنوعی در فرایند تولید آنها به کار برده نمی شود و از تمام خواص و مزایای اصلی میوه برخوردار هستند. عمده تفاوت این دو محصول در مراحل تولید و کارایی آنها می باشد.

 

کنسانتره میوه

کنسانتره میوه، در واقع نوعی آبمیوه غلیظ شده است. هنگامی که آب موجود در یک میوه گرفته شود و به میزان 3 تا 7 برابر غلیظ تر شود، کنسانتره میوه به وجود می آید. این فرآورده به دلیل غلظت بالای خود، حجم کمتری را نسبت به آب میوه رقیق اشغال می کند و در نتیجه راحت تر حمل و نقل می شود. همچنین امکان نگهداری کنسانتره میوه آسانتر بوده و تا مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند. کنسانتره میوه باید در دمایی بین 5 الی 8 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

 

پوره میوه

برای تولید پوره میوه، ابتدا میوه مورد نظر به خوبی شسته شده و نمونه هایی که زدگی دارند یا خراب هستند، از بین دیگر میوه ها جدا شده و در آخر، میوه های سالم و تمیز پخته می شوند. پس از پخته شدن، میوه ها توسط دستگاهی مخصوص، فشرده سازی می شوند و به این ترتیب، پوره میوه تولید می شود. بافت و غلظت پوره میوه در مقایسه با کنسانتره میوه بیشتر بوده و از شفافیت کمتری برخوردار است، چرا که بافت گوشتی میوه در پوره بیشتر به چشم می خورد.

هر دو فرآورده کنسانتره و پوره از انواع ویتامین، مواد مغذی، ترکیباتی همچون آنتی اکسیدان، آهن، فیبر و غیره برخوردار بوده و از لحاظ کیفی هیچ تفاوتی با میوه اصلی ندارند. کما اینکه مصرف کنسانتره و پوره برای هضم سریع تر غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و قند خون، محافظت از بدن در برابر ابتلا به بیماری ها و سرطان نیز مفید خواهند بود. همچنین اگر کودک شما از خوردن میوه پرهیز می کند، می توانید با استفاده از کنسانتره و پوره میوه، نیاز آنها به میوه را تامین کنید.

تفاوت کنسانتره و پوره در چیست؟

مقایسه کنسانتره و پوره از لحاظ کارایی

عمدتا، دلیل ساخت کنسانتره و پوره این است که بتوان از آنها انواع آبمیوه، سس، کیک، رب و غیره را به تولید رساند. در ادامه به مقایسه کنسانتره و پوره از لحاظ کارایی خواهیم پرداخت.
کنسانتره میوه برای تولید انواع آبمیوه، مربا، رب، تولید کمپوت، لواشک و ترشک، تولید بستنی، سس مخصوص شیرینی ها، کلوچه ها و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.
پوره میوه نیز کاربرد های گفته شده را دارد. البته از پوره میوه بیشتر به عنوان مکملی برای پخت انواع کیک، شیرینی، نان های طعم دار، استفاده از آن به عنوان پیش غذا، غذای کمکی نوزادان 6 ماه به بالا و غیره استفاده می شود.

 

قیمت کنسانتره میوه

قیمت کنسانتره میوه به عوامل مختلفی مانند نوع میوه، برند تولیدکننده، میزان غلظت و حجم بسته‌بندی بستگی دارد.

به‌طور کلی، کنسانتره میوه‌های پرطرفدار مانند پرتقال، سیب و انار، قیمت بالاتری نسبت به کنسانتره میوه‌های کم طرفدار دارند. همچنین، کنسانتره میوه‌های تولیدشده توسط برندهای معتبر، از قیمت بالاتری نسبت به کنسانتره میوه‌های تولیدشده توسط برندهای کمتر شناخته‌شده، برخوردار هستند.

میزان غلظت کنسانتره میوه نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. کنسانتره میوه‌های با غلظت بالاتر، قیمت بالاتری دارند. همچنین، حجم بسته‌بندی کنسانتره میوه نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. کنسانتره میوه‌های با حجم بسته‌بندی بالاتر، قیمت بالاتری دارند.

خرید کنسانتره میوه از مجموعه ناریکو انار

خرید کنسانتره میوه از مجموعه ناریکو انار

در این مقاله از ناریکو انار با تفاوت کنسانتره و پوره آشنا شدید و اطلاعاتی را در مورد کاربرد هر کدام به دست آوردید. برای خرید کنسانتره میوه باید به مقادیری همچون کیفیت میوه، نحوه تولید، شرایط نگهداری، برند محصول و فروشگاه مورد نظر توجه کنید تا محصول با کیفیتی را خریداری کنید. قیمت کنسانتره میوه نیز با توجه به پارامتر های گفته شده متغیر خواهد بود. برای خرید عمده کنسانتره و پوره میوه می توانید از طریق سایت ناریکو انار اقدام کنید. تیم ناریکو انار با به کارگیری کارشناسانی مجرب، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در صورت تمایل می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره های لازم، سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *