مقالات

بریکس کنسانتره میوه چیست؟

بریکس کنسانتره میوه چیست؟

بریکس (brix)، نوعی واحد اندازه گیری است که با علامت اختصاری BX نشان داده می شود. از این معیار، برای اندازه گیری و مشخص کردن مقدار مواد جامدی که در یک محلول وجود دارد، استفاده می نمایند. در این سنجش، مشخص می شود که درصد و نسبت این مواد جامد با توجه به وزن کل محلول چقدر است. برای این که بدانید بریکس کنسانتره میوه چیست، باید با مفهوم بریکس و کاربرد آن آشنا شوید. در این مقاله از ناریکو انار، می خواهیم در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهیم. پس جهت دریافت پاسخ سوالات خود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

بریکس کنسانتره میوه چیست؟

مطمئنا هنگام خرید محصولاتی همچون آبمیوه، بسته بندی آن را بررسی و مطالعه خواهید کرد. عمدتا برای مشخص کردن میزان قند موجود در آبمیوه، از درجه بریکس استفاده می شود. به طور مثال؛ درج عنوان ” 20 درجه بریکس” بر روی بسته بندی آبمیوه، نشان دهنده 20 درصد قند موجود در این محصول می باشد. پس در پاسخ به سوال “بریکس کنسانتره میوه چیست؟” باید بگوییم که بریکس کنسانتره میوه، برای اندازه گیری مقدار قند موجود در کنسانتره میوه کاربردی است.

از آن گذشته، بریکس کنسانتره میوه برای اندازه گیری درجه کیفیت و میزان رسیدگی محصولات نیز کارایی دارد. درجه بریکس کنسانتره میوه ها با یکدیگر متفاوت بوده و میزان بریکس استاندارد آن ها نیز با توجه به نوع میوه، آب و هوای منطقه، شرایط رشد و نگهداری آن متغیر خواهد بود. برای مثال؛ بریکس استاندارد میوه سیب بین 10 تا 14 درجه و بریکس مناسب برای میوه انگور بین 12 الی 20 درجه در نظر گرفته می شود. اگر میوه مورد نظر به میزان استانداردی از بریکس برسد، می توان میوه را برداشت کرد.

به طور کلی، هر 1 درجه بریکس برابر با 1 گرم ساکارز (قند) در 100 گرم محلول است. بر این اساس، هر چه مقدار و درجه بریکس بیشتر باشد، نشان دهنده غلظت بالاتر و بیشتر محلول خواهد بود. برای به دست آوردن کنسانتره میوه، آب موجود در میوه مورد نظر گرفته شده و تحت شرایطی، به میزان 7 برابر غلیظ تر می شود. کنسانتره به دست آمده از میوه به راحتی حمل و نقل می شود و اگر در شرایط مناسبی نگهداری شود، تا مدت های طولانی باقی خواهد ماند.

 

بریکس کنسانتره میوه چیست؟

انواع کنسانتره میوه

هر نوع میوه ای در فصل و شرایط آب و هوایی خاصی رشد می کند. از این رو، نمی توان در یک زمان به تمام میوه ها دسترسی داشت. از آن گذشته، میوه ها عمر کوتاهی داشته و پس از مدتی پوسیده شده و کیفیت خود را از دست خواهند داد. بنابراین، انواع کارخانه های تولید فرآورده میوه مانند تولید رب، آبمیوه و غیره، باید برای دسترسی آسانتر به این میوه ها و نگهداری آنها در طولانی مدت، اقدام به تهییه کنسانتره میوه کنند. همانطور که گفته شد، از میوه های مختلفی می توان کنسانتره میوه تهیه کرد. برخی از انواع کنسانتره میوه به شرح زیر است.

  • کنسانتره سیب
  • کنسانتره آلبالو
  • کنسانتره انگور قرمز و سفید
  • کنسانتره انار
  • کنسانتره لیمو ترش
  • کنسانتره آناناس
  • کنسانتره انگور سفید و سیاه
  • کنسانتره و پوره گوجه فرنگی
  • کنسانتره و پوره انبه

 

انواع کنسانتره میوه

آشنایی با کاربرد کنسانتره میوه

کنسانتره میوه ها، در صنایع مختلفی استفاده می شوند. از کاربرد کنسانتره میوه می توان به تولید انواع لواشک، مانند لواشک سیب، لواشک آلبالو. لواشک انار و غیره اشاره کرد. همچنین، در صنعت تولید انواع آبمیوه، تولید ترشی های مختلف، صنعت تولید انواع رب همچون رب انار و رب گوجه، تولید سس های خوش طعم و بسیاری از موارد دیگر، می توان از کنسانتره میوه های مختلف بهره مند شد.

 

کارخانه تولید کنسانتره میوه

کارخانه تولید کنسانتره میوه

ما در این این مقاله از ناریکو انار سعی کرده ایم که به طور کلی و مفهومی، در مورد اینکه بریکس کنسانتره میوه چیست؟ توضیحات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با انواع کنسانتره میوه و طرز ساخت آن آشنا کنیم. کارخانه تولید کنسانتره میوه ناریکو انار، با محوریت تولید و فروش عمده انواع کنسانتره میوه، پوره میوه، فرآورده های انار و غیره، محصولاتی با کیفیت و درجه یک را در اختیار خریداران و تولید کنندگان گرامی، در سرتاسر ایران قرار داده و موفقیت های بسیاری را در این زمینه کسب نموده است. ما این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی محصولات تولید شده در این شرکت، از تازه ترین و با کیفیت ترین میوه ها بوده و شما می توانید محصول مورد نیاز خود را از جمله کنسانتره میوه، از شرکت ناریکو انار خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های لازم قبل از خرید، با کارشناسان بخش فروش ما در تماس باشید و در صورت تمایل، سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *